Sisa-Sisa Coretan Elle

Berbuka Puasa Bersama PERNIM...

~ Friday, September 3, 2010
Photobucket

salam 1blog kepada pembaca blog elle... dan juga Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada mereka-mereka yang tak sabar-sabar nak meraikannya termasuk elle... hehehhehe~~~

.
.
.
kali ini elle nak ceritakan pengalaman elle berbuka puasa bersama anak-anak PERNIM... mereka ada yang anak yatim malah ada juga yang menghidap HIV/AIDS... event ini dianjurkan oleh Kelab Usahawan UiTM Johor(ETC UiTM Johor)... mulanya, hanya untuk exco-exco sahaja kerana tempat terhad... malangnya, ada exco tidak dapat mengikuti event ini... kebetulan kawan elle exco ETC jadi dia ajak elle...
.
.
.
Photobucket

secara jujurnya inilah PERTAMA kali elle berbuka puasa bersama mereka... Ya Ampun memang hyperaktif sampai naik semput elle melayan diorang semua... budak-budak lar katakan...

.
.
.
"PERNIM ini diterajui oleh Norlina Alawi(Mama)... sesiapa yang pergi ke sana Pn.Norlina Alawi akan suruh panggil Mama biar lagi mesra... dan beliau memanggil kita orang semua anak-anak... heheheheh~~~ PERNIM ini terletak di Kg. Cheras Baru... dan mereka bukannya tinggal seperti di asrama... tetapi, seperti rumah yang penuh kasih sayang ibu bapa... Mama memang marah jika kami memanggil budak-budak itu anak-anak yatimm!!!"

.
.
.
Photobucket

tapi, pada mulanya elle sampai disitu agak kekok kerana tak biasa pergi ke tempat orang... selang 1 jam bermain dengan budak-budak ini dapatlah seorang budak bernama Alif Rosli melekat dengan elle... wah nama dia hampir sama dengan elle, Alliff Zainurin... heheheh~~~

.
.
.
Photobucket

dalam pukul 5.30 petang... kami disuruh oleh Mama untuk bawa mereka ini ke bazar... fuh, memang macam cukup tangan kalau bawa budak-budak beli makanan... hahahah~~~

.
.
.
Photobucket
INILAH AlIF ROSLI... baik...

elle dan beberapa orang kawan berulang-alik ke kedai dan bazar sebab hati budak-budak ini tak kental... heheheh~~~ akhirnya, dalam pukul 6 lebih elle ajak Alif Rosli balik... sampai-sampai memang elle tak larat nak bangun... DUDUK jew sampai berbuka... hahahah...

.
.
.
dalam waktu berbuka memang elle banyak minum... bila time makan!!! RASA perut macam nak meletup sebab penuh dengan air... makan masa juga nak makan!!! lepas selesai kami disuruh Mama untuk bawa adik-adik ini pergi solat jemaah dengan kami... selepas selesai mereka disuruh mengaji... SEHELAI SEHARI... bagus...
.
.
.
Photobucket

dah habis... dalam lingkungan nak masuk Isyak kami melayan lar adik-adik dan exco-exco dengan game "Critical Thingking"... hahahha~~~ pening kepala...

.
.
.
masuk saja Isyak kami pun sambung terus dengan terawih... selesai sahaja terawih aktivit bebas... ada yang makan buah di dapur... ada yang melayan adik-adik kat ruang tamu... dan ada yang berborak diluar rumah...
.
.
.
Photobucket
YDP dan NYDP ETC UiTM Johor...

dalam pukul 10 malam kami berangkat pulang... sempatlah kami bergambar dengan Mama... ada pun kenangan untuk diabadikan... memang TERSENTAP sekejap sebab sebak nak tinggalkan adik-adik ini... bagi elle, memang rasa berat nak balik tinggalkan Alif Rosli walaupun kami baru kenal mereka tidak sampai 5 jam... huhuhuhuhu...

.
.
.
INSYA'ALLAH kalau ada kelapangan elle datang bersama kawan-kawan ke sana lagi... bye MAMA...
.
.
.
Biodata Pn. Norlina Alawi
Photobucket

-Nama penuh beliau Norlina Alawi atau lebih dikenali dengan Mama.

-Anak kelahiran Kluang

*mempunyai 50 orang anak... 7 orang anak kandung dan 43 orang anak angkat yang diambil mengikut prosedur mahkamah...


-antara peneraju PERNIM atau Persatuan Kebajikan Anak Pesakit HIV/AIDS Nurul Iman Malaysia

-lokasi: Kg. Cheras Baru...

-anak-anak Mama kesemuanya pandai ber'Tae-Kwan-Do...

-majoriti anak-anak Mama mendapat 5A dalam UPSR...

-anak sulung beliau berumur 19tahun(2010) dan Mama dalam proses permohonan untuk menukarkan anaknya dari UUM ke UiTM Shah Alam(2010)...
.
.
.
p/s: memang seronok dan rasa macam nak pergi lagi... heheheh~~~

ALLIFF@tak sabar nak raya...

2 cerita:

SyahNas80 @ Nana said...

salam elle- mesi tersentuh tgk dorangkan? dengan mama yang begitu penyayang jaga dorang.. kalau akak kat tempat elle.. nak lepaskan alif tu pun payah walaupun baru je kenal... takpe..nanti kalau elle g sana kim salam kat dorang k.. salam kat mama sekali (walaupun mama tak kenal akak.. akak kenal mama.. hehe tu pun melalui paper n majalah hehe)

ALLIFF ZAINURIN said...

salam kak syahnas... 2 larr... elle rasa terkilan kejap... actually mula2 elle x kenal mama... pas2 kawan2 elle ckp dier mmg femes... baru lah elle tau... heheheheh~~~
.
.
.
insya'allah... kalau ada masa elle singgah sana n kim salam... itu pun x janji sebab x tau nak nek ape g sana...
.
.
.
btw, SELAMAT HARI RAYA... ngee~~~

Followers

About Me

My photo
Kota Damansara & Segamat, Selangor, Malaysia
Hai, saya Mohamad Alliff Bin Zainurin (rememba double L double F!!!)... sangat-sangat CAMERA-maniac!!! gila n sangat-sangat DISUKAI ramai... hehehehe!!! btw gonna mish all my frenz!!!