Sisa-Sisa Coretan Elle

Pandangan: 1Malaysia Vs 1Israel...

~ Friday, June 4, 2010
Photobucket

"seperti sedia maklum!!! kita sebagai rakyat Malaysia pasti sudah mengetahui bahawa PM ke-5 menjana atau mewujudkan satu konsep bagi perpaduan rakyat dengan cogan kata yang paling banyak disebut kalau tidak silap elle di Malaysia...(tak percaya tunggu Kerajaan buat salah!!!)"

.
.
.
"Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamankan!!!"
.
.
.
elle bukan menyokong kerajaan malah tidak membangkang mereka juga, sebaliknya juga terhadap parti pembangkang... tapi ini apa yang elle ingin kongsikan bersama...
.
.
.
Apakah rakyat Malaysia tahu konsep sebenar 1Malaysia???

*elle, rasa mereka akan jawab sikit!!! sebab itu pun jawapan elle... actually, konsep 1Malaysia ini sama kalau elle lihat dengan cara sebelum ini!!! cuma penekanannya lebih, serta lebih banyak pihak yang memainkan peranan dalam menyemai benih 1Malaysia...
.
.
.
Apa itu One Israel???

*ramai yang kuat boikot konsep satu Malaysia kerana menyamai konsep yang pernah dilakukan oleh Israel... konsep ini diadakan antaranya untuk mengurangkan sekular!!!
.
.
.
Kenapa Elle merasakan 1Malaysia munasabah???

*kerana dalam Islam sendiri mengajar kita/umatnya untuk berdaya saing... dalam erti kata lain berevolusi(sebab itu Islam menitikberatkan ilmu...)!!! selain itu, Islam menerima semua perkara yang tidak bercanggah dari aqidah Islam... kalau begitu:- jika benda baik bolehlah kita terima, jika sebaliknya TOLAK...

*bagi elle sesiapa yang memerangi perpaduan itu bukankah berpaling kepada ajaran??? islam bukan sahaja mahu umatnya bersatu malah bersama dengan bukan islam??? JADI???
.
.
.
p/s: elle terima konsep ini berdasarkan apa yang elle lihat!!! kalau 50tahun lagi konsep ini memberikan kesan... barulah kita MENOLAKNYA...

ALLIFF@aiyooo... pukul 1:21 a.m

4 cerita:

AzamDin said...

ahaha bro.. ingat aku tk??? alah ko ada komen kat blog aku.. ehehe

pasal 1malaysia ni la kan..aku sbagai penyokong pmbangkang ni...satu je yg aku paham pasal 1mesia ni..

agenda politik..

nama temanya 1malaysia..aku paham perpaduan..

penyambutnya..rakyat bal bla..pencapaian bla bla..aku paham bende ni da jadi politik..

ko perasan tak lepas BN kala teruk apa yg Pak Lah sebut??

PERPADUAN..

so masalah perpaduan sengaja diada2kan..
ehehe

ALLIFF26@ eLLe_G'o'wJezz said...

ingat!!! mana boleh lupa... semua comment yg elle tinggal elle ingat... betul... memang ia kelihatan seperti propaganda oleh pihak kerajaan!!!
.
.
.
namun hakikatnya, apa yang elle cb katakan... asas bagi idea perpaduan sudah lama bertapak dibumi Malaysia... namun semakin hari semakin pudar!!! jadi jika ia diketengahkan pada waktu yang mungkin nmpk sesuai atau mungkin tidak... mungkin bagi sesetengah org ia kelihatan 100% propaganda... elle tidak hak untuk menghalang...
.
.
.
tapi apa yang elle nak katakan konsep perpaduan itu sememangnya perlu diutamakan sendiri oleh pihak kerajaan walhal pihak pembangkang itu sendiri perlu memainkan peranan!!!
.
.
.
p/s: elle bukan penyokong mana2 pihak... elle bersikap terbuka!!! jadi fikirkan sebelum tragedi "what goes around comes around" berlaku... thanx kerana memberi response...

Hazwan said...

semoga negara kita dirahmati ALLAH. amin.

ALLIFF26@ eLLe_G'o'wJezz said...

amin!!! betol 2 hazwan... buat apa nak sumpah negara sendiri!!! bl tergadai... baru tau masing2...

Followers

About Me

My photo
Kota Damansara & Segamat, Selangor, Malaysia
Hai, saya Mohamad Alliff Bin Zainurin (rememba double L double F!!!)... sangat-sangat CAMERA-maniac!!! gila n sangat-sangat DISUKAI ramai... hehehehe!!! btw gonna mish all my frenz!!!