Sisa-Sisa Coretan Elle

Dari Apa yang Saya Baca!!!

*formal posting...
.
.
.
Retro_styli_A Pictures, Images and Photos
.
.
.
hari ini, memang banyak ramalan serta andaian yang telah manusia lakukan dengan pelbagai tujuan. dari apa yang kita dengar ia semata-mata untuk menakutkan umat muslimin seantoro dunia mahupun memperingatkan mereka perihal bakal terjadinya hari kiamat serta kita sudah menghampirinya. saya disini tidak menyangkal akan kejadian hari kiamat serta percaya pada hari kiamat yakni beriman kepadanya serta ia juga terkandung didalam rukun enam ataupun dipanggil RUKUN IMAN.

.
.
.
namun, ramai manusia hari ini mengatakan bahawa mereka tidak percaya pada ramalan atau tilikan yang dilakukan oleh golongan yang tidak bertanggungjawab. tetapi sebaliknya, mereka acapkali terikut secara tidak sedar akhirnya menjadi golongan yang percaya pada tilikan serta ramalan ini semua.
.
.
.
ada pula yang mengatakan bahawa kita perlu memboikot semua yang berkaitan dengan perkara-perkara kaarut ini seperti filem 2012! tetapi bagi saya kita tidak perlu memboikot filem ini kerana kita sebagai manusia juga sebagai seorang islam perlu tahu mana yang baik serta mana yang buruk. contohnya, perlukah kita belajar hingga ke diploma atau ijazah untuk mengetahui perbuatan mencuri itu salah serta berdosa? tidak kerana kita, manusia, semenjak azali lagi sudah mengetahui yang mencuri itu memang berdosa.
.
.
.
bagi saya apa yang lebih menyedihkan lagi, apabila dia sibuk menegakkan sesuatu tetapi dia tidak mempraktikkan perilaku itu. sibuk dengan masalah dunia yang kepincangan dengan masalah-masalah yang dialaminya dewasa ini. namun, mulutnya berbicara tentang kebenaran tapi jasadnya menunjukkan bahawa semua yang dilakukannya adalah palsu semata-mata! "sesungguhnya Allah tidak mengubah sesuatu kaum itu sebelum mereka mengubah diri mereka sendiri".
.
.
.
marcapada, cerita-cerita perihal hari kiamat serta tarikh bakal berlakunya kejadian ngeri itu semakin berleluasa. adakah manusia gentar dengannya? adakah mereka terpengaruh dengannya? jawapannya TIDAK sama sekali! kerana jika mereka percaya serta gentar dengannya mengapa mereka masih berani menghadirkan diri dalam majlis maksiat(perbuatan-perbuatan maksiat)? mengapa mulut saja yang berkata-kata tetapi jiwa mereka seperti tiada apa yang akan berlaku! kita abaikan tarikh tapi kita ambil kira cobaan serta malapetaka yang bakal menimpa. saya terbaca dari sebuah buku yang membuktikan bahawa orang-orang yang hidup dihujung dunia(hari akhirat) merupakan orang-orang yang celaka(malang). "...bermacam-macam yang terjadi sehinggakan bayi didalam kandungan ibunya terkeluar, lalu berlari bertempiaran kerana takutkan akan hari kiamat". saya tidak berapa yakin adakah potongan ayat ini sahih atau tidak tetapi jika kita mengambil dari sudut yang positif, hari kiamat memang mengerikan!
.
.
.
secara total, kita sebagai manusia yang mempunyai akal serta umat muslim yang berpegang pada ajaran ALLAH, janganlah mudah terpengaruh dengan khabar-khabar murahan mahupun cepat melatah apabila mendengarnya! lebih elok jika kita memikirkan masa kini, "tuntutlah kamu ilmu seperti kamu akan mati 1000 tahun lagi, dan beramal lah kamu seakan-akan kamu akan mati esok hari!". akhir kata, umat muslim yang bijak serta intelek tidak akan memikirkan apa yang bakal terjadi dalam 10 atau 100 tahun. tetapi memikirkan apa yang terjadi hari ini. kerana itu semua urusan ALLAH dan kita sebagai manusia tidak tahu adakah ia bakal terjadi seperti itu ataupun tidak.
.
.
.
p/s: kiamat urusan ALLAH, tak payah nak pikir2!!! nanti dah dapat x nak pulakkan.

ALLIFF@x paham ngn manusia nie...


~ Sunday, November 29, 2009 0 cerita

History WHAT???

ah-ha!!! aq mmg tau 75% rakyat Malaysia bencikan subjek Sejarah(sejak bl aq wat statistik nieyh!!!)... huhuhuhu!!!
.
.
.
utk pengetahuan korang kebencian terhadap subs History nie sbnr nye penyakit!!! dan smpi hari nie mmg x dak ubat yg sesuer utk nye... nm saintifik dier Simptoninose Historiuos... acah je larr mn wujud bnd 2!!!
.
.
.
photography Pictures, Images and Photos
.
.
.
so, nak kongsi TIPS2 utk A dlm History!!! bkn score... ape barang score tol x??? usha jap!!!
.
.
.

1- rajin2 g seminar(x nak dgr org 2 ckp pown x pew... klu dgr pown bkn ikot pown apew yg dier srh!!! men sms lg best!!!)

.

2- ms kat seminar dpt kan soalan ramalan dier(copyright dier!!! bkn dier amik dr bk n org 2 mst at least pakar o more then 10 years ajr history...)

.
3- ramalan 2 at least dpt 3(berlainan penceramah)... so, mksd nyer kn pegi 3 kali ceramah wif 3 org yg berbeza....

.
4- then, dah collect!!! circlekan tiga3 2 yg mn same akan keluar... e.g: penceramah a target c8, b target c8, c target c8!!! so circle wif red pen!!! and so on larr... then wat yg 2 similar... n last but not least yang sorg 2 jew target not cikgu lain...

.

5- lastly, bc n tekankan chapter mn yg red color 2!!! and so on.. thus, jgn serabut sgt pale!!! just relax... terbukti berkesan!!! MY STYLE...

.
.
.
p/s: sj kongsi xnak KEDEKUT ilmu... kurang berkat

ALLIFF@ah-ha tetiba sk History...

~ Tuesday, November 17, 2009 0 cerita

At Last...

akhirnya, aq tkr gak template blog even berat hati... coz once aq padam!!! sm html yg penat2 tonyoh2 kan b4 this aq hancus... huhuhuhu!!!
.
.
.
btw, kaler dier aq pilih black bcoz aq dedicate kan blog nie SPESIAL 4r my hatred cat!!! ahahahaha... MAYAU??? why MAYAU coz dier adew auntie a.k.a ex-CAT aq yg hilang nm nyer MAYAU gak adik beradik ngn kucing mak aq... so, skunk Mayau. Sr dah ilang n Mayau. Jr skunk yg aq bela... p/s: both kucing aq... ngee~~~
.
.
.
black cat Pictures, Images and Photos
.
.
.
so, nape name nye MAYAU??? coz, bl dier berbunyi die akan keluar "MAYAU" not "MEOW"... itulah alasannya munasabahkan!!!
.
.
.
p/s: picca kucing aq x dak!!! dier SEGAN...

ALLIFF@geram ngn MAYAU coz mlm2 sk lari2 n lompat atas aq... susah nak tito!!!

~ 0 cerita

Unintended...

You could be my unintended
Choice to live my life extended
You could be the one I'll always love
You could be the one who listens to my deepest inquisitions
You could be the one I'll always love
.
.
.
I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
.
.
.
color splash Pictures, Images and Photos
.
.
.
First there was the one who challenged
All my dreams and all my balance
She could never be as good as you
.
.
.
You could be my unintended
Choice to live my life extended
You should be the one I'll always love
.
.
.
I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
.
.
.
Color Splash Pictures, Images and Photos
.
.
.
I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
.
.
.
Before you...
.
.
.
p/s: setiap hari aq dgr!!! menusuk KALBU...

ALLIFF@unintended today!!!

~ Sunday, November 15, 2009 0 cerita

Selamat Siang!!!

sudah sekian lama aq x mengupdatekan blog ini!!! yelah, aq kesibukan menuntut ilmu dipersada Malaysia... namun, walaubagaimanapun aq akan tetap mengupdatekan blog ini tidak kira usia ku semakin muda dan semakin muda...
.
.
.
Save Ice Pictures, Images and Photos
.
.
.
ceh!!! per jadah nak bermadah... kan??? huhuhuhu... nie nak citer ckit psl ujung2 idop aq as part 1... aq sbenarnye x larr pandai n x lar kurang pandai but adew lar tgh2 n bwh ckit dr pandai tp atas lg dr kurang pandai!!! so, skunk nie aq agk risau psl result aq!!! n aq menyeru sesape yg membaca blog ini
.
.
.
~ "DISARANKAN MENDOAKAN PAPER AQ OK!!! XPECIALY MAT140.."~
.
.
.
contact eye2 Pictures, Images and Photos
.
.
.
antr byk2 subs aq!!! carie mark aq yg plg rendah 4r MAT140... HINANYA!!! tp x larr rendah dlm klas cm rendah(x arr bodoh smpi mcm 2)...
.
.
.
p/s:neves gilew tp curiousity lg kuat!!!

ALLIFF@ntah arr.. OUT OF MUD...

~ 0 cerita

Followers

About Me

My photo
Kota Damansara & Segamat, Selangor, Malaysia
Hai, saya Mohamad Alliff Bin Zainurin (rememba double L double F!!!)... sangat-sangat CAMERA-maniac!!! gila n sangat-sangat DISUKAI ramai... hehehehe!!! btw gonna mish all my frenz!!!